Aktuality:

Omezení provozu městského úřadu v budově čp. 3 (u kostela), zejména stavebního úřadu, více zde ...

Od pondělí 18. května se mohou občané opět objednávat na úřad pomocí odkazu na úvodní stránce webu města.

Prodloužení splatnosti nájemného za užívání nebytových prostor ve vlastnictví města Jaroměře

Změna provozu sběrného dvora od 20.04.2020 - podrobnosti zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

Svozový kalendář na rok 2020 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

 Zkouška sirén - více informací

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Náhradní doba pojištění - doba po skončení výdělečné činnosti, která zakládala účast na nemocenském pojištění podle zákona o nemocenském pojištění, a to bez ohledu na to, zda občan v této době pobírá dávky nemocenského pojištění či nikoliv

3. Pojmenování (název) životní situace

Náhradní doba pojištění - doba po skončení výdělečné činnosti, která zakládala účast na nemocenském pojištění podle zákona o nemocenském pojištění, a to bez ohledu na to, zda občan v této době pobírá dávky nemocenského pojištění či nikoliv

4. Základní informace k životní situaci

Při splnění podmínky jednoho roku pojištění je náhradní dobou pojištění doba po skončení výdělečné činnosti, která zakládala účast na nemocenském pojištění podle zákona o nemocenském pojištění.

Jedná se o dobu trvání dočasné pracovní neschopnosti, kterou si občan nepřivodil úmyslně, pokud tato dočasná pracovní neschopnost vznikla v době této výdělečné činnosti nebo v ochranné lhůtě podle zákona o nemocenském pojištění, dále o dobu karantény nařízené v době této výdělečné činnosti nebo v ochranné lhůtě, o dobu trvání podpůrčí doby u ošetřovného a dobu trvání podpůrčí doby u peněžité pomoci v mateřství před porodem, od 1.2.2018 též o dobu trvání podpůrčí doby u otcovské poporodní péče a od 1.6.2018 o dobu dlouhodobého ošetřovného.

Podmínkou pro to, aby se tato doba získaná po 31.12.2011 hodnotila jako náhradní doba pojištění, je, že pojištěnec po dobu trvání této účasti byl v České republice účasten důchodového pojištění z jiného důvodu, nemocenského pojištění nebo zdravotního pojištění anebo, bydlel-li v České republice, jako poživatel důchodu nebo rodinný příslušník odvozoval své nároky ze zdravotního pojištění v jiném členském státě Evropské unie.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoby svéprávné ve smyslu občanského zákoníku.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Česká správa sociálního zabezpečení (dále jen "ČSSZ") vede údaje o době trvání těchto skutečností ve své evidenci.

V období do konce roku 2008 (popř. v roce 2009, započala-li tato skutečnost v roce 2008), vykazoval uvedené doby u zaměstnanců zaměstnavatel na evidenčním listu důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Nevykázal-li by zaměstnavatel tuto dobu v případech výše uvedených na evidenčním listu důchodového pojištění (dále jen "ELDP"), je nutno při převzetí stejnopisu ELDP zjednat nápravu.

Při nesoučinnosti zaměstnavatele je vhodné na tuto skutečnost upozornit okresní správu sociálního zabezpečení, Pražskou správu sociálního zabezpečení nebo Městskou správu sociálního zabezpečení Brno (dále jen "OSSZ/ PSSZ/ MSSZ").

8. Na které instituci životní situaci řešit

Evidenci o uvedených dobách vede Česká správa sociálního zabezpečení.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Uvedené skutečnosti není třeba specifickým dokladem prokazovat.

V době uplatnění žádosti o důchod má již Česká správa sociálního zabezpečení údaje o těchto dobách ve své evidenci.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Speciální formuláře se zde nevyužívají.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Rozhodnutí o přiznání důchodu je orgán sociálního zabezpečení povinen vydat nejpozději do 90 dnů ode dne zahájení řízení. Tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou se např. došetřují rozhodné skutečnosti u zaměstnavatelů, úřadů aj.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Internetové objednávání

ObjednávkyMonitoring

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0