Aktuality:

Příští jednání Zastupitelstva města se koná ve středu 18. prosince v 15:30 ve velké zasedací místnosti MěÚ v Jaroměři (program zde).

Upozornění pro občany: úprava pracovní doby Městského úřadu Jaroměř na konci roku.

Upozornění pro občany: svoz odpadu v týdnu od 30.12.2019 do 5.1.2020 bude upraven

Upozornění pro občany - MUDr. Houfová přestěhovala svou ordinaci.

Upozornění na uzavření železničního přejezdu „Velké závory“ a s tím související změny jízdních řádů

Nepřetržitá výluka vlakového spojení ze stanice Jaroměř ve dnech 24.7. - 14.12.2019. Podrobnosti zdezde.

Změna Ceníku parkovného na náměstí ČSA od 01.07.2019.

Pravidelná zkouška sirén - více informací

Svozový kalendář komunálního odpadu na rok 2019 najdete mezi dokumenty odboru životního prostředí.

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

3. Pojmenování (název) životní situace

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

4. Základní informace k životní situaci

Územní plán a regulační plán mohou po dokončení a vydání výrazně ovlivnit možnost výstavby nebo využití i stávajících nemovitostí.
Proto jsou veřejně projednávány a vlastník i kterýkoliv občan mohou při jejich projednávání hájit svá práva uplatňováním připomínek (kdokoliv) a námitek (vlastník, zástupce veřejnosti).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Občan, zástupce veřejnosti, právní zástupce občana.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Při pořizování územních plánů a regulačních plánů je účast veřejnosti zajištěna stavebním zákonem při všech fázích jejich projednávání (tj. projednání zadání, projednání návrhu pro společné jednání, projednání návrhu pro veřejné projednání).
Občan má následující úlohy a pravomoci v procesu pořizování územního nebo regulačního plánu (dále též "ÚPD"):
1) Pořizovatel je povinen veřejnou vyhláškou oznámit místo a den projednávání návrhu zadání ÚPD. Návrh zadání musí být veřejně přístupný po dobu 30 dnů. Každý občan má možnost se s návrhem zadání seznámit a může také písemně uplatnit své připomínky po dobu vystavení.
2) Návrh územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání i pro veřejné projednání musí být vystaven a veřejně přístupný po dobu nejméně 30 dnů u pořizovatele a v obci, pro kterou je pořizován. Pořizovatel je povinen tyto skutečnosti a konání veřejného projednání občanům oznámit veřejnou vyhláškou.
3) Ve fázi projednávání návrhu územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání může každý uplatnit připomínky.
4) Ve fázi veřejného projednání návrhu územního plánu a regulačního plánu může každý uplatnit připomínky a vlastníci pozemků a staveb a zástupce veřejnosti mohou podat námitky.
Pořizovány mohou být i změny těchto dokumentací, práva občanů jsou shodná jako u návrhu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Občan by měl sledovat vývěsku obce, kde se dozví o veřejném projednávání a svých právech s dostatečným předstihem.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na obecním úřadu, příp. úřadu územního plánovaní obce s rozšířenou působností.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné; chce-li občan uplatnit námitku jako vlastník, musí být schopen vlastnictví nemovitosti prokázat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro jednotlivé etapy jsou stanoveny stavebním zákonem a jeho prováděcí vyhláškou.
Rozhodnutí o námitkách se oznamuje do 30 dnů po příslušném rozhodnutí schvalujícího orgánu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Informujte se na příslušných úřadech, zda elektronickou službu v tomto případě umožňují.

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoInstagram

Internetové objednávání

Objednávání na určitý termínAktuální stav na přepážkách

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0