Aktuality:

Omezení provozu městského úřadu v budově čp. 3 (u kostela), zejména stavebního úřadu, více zde ...

Od pondělí 18. května se mohou občané opět objednávat na úřad pomocí odkazu na úvodní stránce webu města.

Prodloužení splatnosti nájemného za užívání nebytových prostor ve vlastnictví města Jaroměře

Změna provozu sběrného dvora od 20.04.2020 - podrobnosti zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

Svozový kalendář na rok 2020 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

 Zkouška sirén - více informací

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Podmínky uznávání specializované způsobilosti k výkonu nelékařského zdravotnického povolání pro státní příslušníky členských států Evropské unie, kteří získali specializovanou způsobilost k výkonu nelékařského zdravotnického povolání v jiném členském státě než v České republice

3. Pojmenování (název) životní situace

Podmínky uznávání specializované způsobilosti k výkonu nelékařského zdravotnického povolání pro státní příslušníky členských států Evropské unie, kteří získali specializovanou způsobilost k výkonu nelékařského zdravotnického povolání v jiném členském státě než v České republice

4. Základní informace k životní situaci

O uznání specializované způsobilosti k výkonu nelékařského zdravotnického povolání a k výkonu specializovaných činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče musí požádat každý, kdo získal specializovanou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání v jiném členském státě Evropské unie než v České republice a kdo chce toto povolání v České republice vykonávat jako usazená osoba.
Výjimku tvoří žadatelé, kteří ukončili vzdělání, kterým získali specializovanou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání, na území Slovenské republiky do 31.12.1992 a tedy v době společné ČSFR.
Práva vzniklá na základě dokladů vydaných podle tehdejších platných právních předpisů zůstávají zánikem ČSFR nedotčena. Mezi takové doklady patří i doklady o získaném specializačním vzdělání.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Občan České republiky nebo státní příslušník jiného členského státu Evropské unie usazený na území České republiky, který získal specializovanou způsobilost k výkonu nelékařského zdravotnického povolání a k výkonu specializovaných činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče v jiném členském státě Evropské unie než v České republice, nebo pověřený zástupce.
Výjimku tvoří žadatelé, kteří ukončili vzdělání, kterým získali specializovanou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání, na území Slovenské republiky do 31.12.1992 a tedy v době společné ČSFR.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí (specializovaná způsobilost, trestní bezúhonnost a zdravotní způsobilost).

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

"Žádost o vydání rozhodnutí o způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání pro státní příslušníky členských států Evropské unie, kteří získali způsobilost k výkonu zdravotnických povolání v jiném členském státě než v České republice" podejte osobně nebo prostřednictvím pověřeného zástupce (tento zástupce nemusí mít plnou moc při podání žádosti).
Poštou můžete žádost odeslat v případě, je-li řádně vyplněna na originálním tiskopisu a zároveň k ní jsou přiloženy originály, ověřené opisy nebo notářsky ověřené kopie všech dokladů potřebných pro vydání rozhodnutí.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ministerstvo zdravotnictví České republiky

Odbor ošetřovatelství a nelékařských povolání (odbor ONP)

Uznávací jednotka Brno - detašované pracoviště Ministerstva zdravotnictví České republiky

Vinařská 6

603 00 Brno

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:
  • řádně vyplněnou žádost o vydání rozhodnutí,
  • lékařský posudek o zdravotní způsobilosti k výkonu daného povolání,
  • výpis z rejstříku trestů nebo obdobný doklad vydávaný příslušnými orgány členského státu původu (v případě, že žadatel má již pobyt na území České republiky, potom také výpis z Rejstříku trestů České republiky),
  • originál, ověřený opis nebo notářsky ověřenou kopii autorizovaného překladu dokladu o získané specializované způsobilosti,
  • výpis z učebních osnov studia, ve kterém žadatel získal specializovanou způsobilost k výkonu daného povolání.
Doklady musí být předloženy v originále, ověřeném opise nebo notářsky ověřené kopii.
Součástí řádně vyplněné žádosti jsou doklady o přehledu dosavadní praxe.
Přehled dosavadní praxe (výkon specializovaných činností) lze doložit také originálem, ověřeným opisem nebo notářsky ověřenou kopií potvrzení od zaměstnavatele, pracovní smlouvou a dohodou o rozvázání pracovního poměru nebo zápočtovým listem (v případě více zaměstnavatelů samozřejmě od každého).
Je-li potvrzení v jiném jazyce než českém, musí být předložen originál, ověřený opis nebo notářsky ověřená kopie autorizovaného překladu.
Zdravotní způsobilost a výpis z rejstříku trestů nesmí být v době přijetí žádosti starší 3 měsíců.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Žádost o vydání rozhodnutí o způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání pro státní příslušníky členských států Evropské unie, kteří získali způsobilost k výkonu zdravotnických povolání v jiném členském státě než v České republice" musíte podat pouze na originálním tiskopisu.
Tiskopisy žádosti jsou k dispozici na Uznávací jednotce v Brně nebo na Ministerstvu zdravotnictví České republiky (odbor ONP), popř. je rovněž naleznete (ke stažení) na internetových stránkách Ministerstva zdravotnictví České republiky.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek činí 2 000 Kč za vydání rozhodnutí.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ministerstvo zdravotnictví České republiky vydá rozhodnutí do 2 měsíců od obdržení veškerých dokladů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu: odboronp@mzcr.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

24.02.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Internetové objednávání

ObjednávkyMonitoring

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0