Aktuality:

Omezení provozu městského úřadu v budově čp. 3 (u kostela), zejména stavebního úřadu, více zde ...

Od pondělí 18. května se mohou občané opět objednávat na úřad pomocí odkazu na úvodní stránce webu města.

Prodloužení splatnosti nájemného za užívání nebytových prostor ve vlastnictví města Jaroměře

Změna provozu sběrného dvora od 20.04.2020 - podrobnosti zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

Svozový kalendář na rok 2020 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

 Zkouška sirén - více informací

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Příspěvek na mobilitu

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na mobilitu

4. Základní informace k životní situaci

Příspěvek na mobilitu je jednou z dávek určených osobám se zdravotním postižením ke zmírnění sociálních důsledků jejich zdravotního postižení a k podpoře jejich sociálního začleňování.
Výše příspěvku na mobilitu činí 400 Kč za kalendářní měsíc.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • Žadatel o příspěvek na mobilitu (osoba se zdravotním postižením, které je příspěvek na mobilitu určen).

  • Zákonný zástupce žadatele, jde-li o nezletilého do 18 let.
  • Zmocněnec, kterému žadatel udělí plnou moc k zastupování v řízení o žádosti.
  • Soudem ustanovený opatrovník osoby, které je příspěvek na mobilitu určen.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Řízení o příspěvku na mobilitu se zahajuje na základě podané žádosti.
Nárok na příspěvek na mobilitu má osoba starší 1 roku:
  • která má nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením označený symbolem "ZTP" nebo "ZTP/P", přiznaný podle předpisů účinných od 1. ledna 2014,
  • opakovaně se v kalendářním měsíci za úhradu dopravuje nebo je dopravována (splnění této podmínky žadatel prokazuje čestným prohlášením, které je součástí žádosti o příspěvek na mobilitu) a
*Z důvodů hodných zvláštního zřetele může být příspěvek na mobilitu přiznán i osobě, které jsou poskytovány pobytové sociální služby.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti o příspěvek na mobilitu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, nejlépe dle místa vašeho trvalého pobytu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:
  • vyplněný formulář žádosti o příspěvek na mobilitu,
  • občanský průkaz.
Pozn.: Vyplněné formuláře lze zaslat poštou (raději doporučeně).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Potřebné formuláře jsou k dispozici na kontaktních pracovištích Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Řešením nemusí být dotčena žádná další osoba mimo žadatele o příspěvek na mobilitu.

Mohou být dotčeni rodinní příslušníci žadatele v případě, že jej zastupují ve správním řízení, příp. zákonní zástupci, pokud je žadatel nezletilý, či opatrovníci, v případě žadatelů omezených ve svéprávnosti.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Prokázat skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek na mobilitu a jeho výplatu.

  • Písemně ohlásit krajské pobočce Úřadu práce České republiky v průběhu řízení o příspěvku na mobilitu změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti, a změny rozhodné pro průběh řízení, a to ve lhůtě do 8 dnů ode dne, kdy taková změna nastala.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Datová schránka nebo e-mail na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce České republiky, avšak pouze tehdy, pokud má žadatel zaručený elektronický podpis.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Internetové objednávání

ObjednávkyMonitoring

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0