Aktuality:

Příští jednání Zastupitelstva města se koná ve středu 18. prosince v 15:30 ve velké zasedací místnosti MěÚ v Jaroměři.

Upozornění pro občany: úprava pracovní doby Městského úřadu Jaroměř na konci roku.

Upozornění pro občany: svoz odpadu v týdnu od 30.12.2019 do 5.1.2020 bude upraven

Upozornění pro občany - MUDr. Houfová přestěhovala svou ordinaci.

Upozornění na uzavření železničního přejezdu „Velké závory“ a s tím související změny jízdních řádů

Nepřetržitá výluka vlakového spojení ze stanice Jaroměř ve dnech 24.7. - 14.12.2019. Podrobnosti zdezde.

Změna Ceníku parkovného na náměstí ČSA od 01.07.2019.

Pravidelná zkouška sirén - více informací

Svozový kalendář komunálního odpadu na rok 2019 najdete mezi dokumenty odboru životního prostředí.

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Problematika určení správy drobných vodních toků

3. Pojmenování (název) životní situace

Problematika určení správy drobných vodních toků

4. Základní informace k životní situaci

Správu drobných vodních toků nebo jejich ucelených úseků jsou oprávněny vykonávat obce, jejichž územím drobné vodní toky protékají, nebo fyzické nebo právnické osoby, popřípadě organizační složky státu, jimž drobné vodní toky slouží nebo s jejichž činností souvisejí, určené Ministerstvem zemědělství ČR (dále též "MZe ČR"). O určení správcem drobného vodního toku rozhoduje MZe ČR na základě žádosti; to neplatí v případě určení správcem drobného vodního toku organizační složku státu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzické nebo právnické osoby, jímž drobné vodní toky slouží, nebo s jejichž činností souvisejí, nebo pokud vodní tok protéká po pozemcích, které žadatel vlastní, popřípadě užívá na základě jiného právního důvodu, nebo pokud drobný vodní tok protéká územím obce, která o převzetí správy žádá (ve smyslu ustanovení § 48 odst. 2 vodního zákona).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Před podáním žádosti je nutné obrátit se na příslušný vodoprávní úřad (obce s rozšířenou působností) ohledně zjištění potřebných údajů:
  • názvu drobného vodního toku,
  • čísla hydrologického pořadí,
  • údaje o současném správci drobného vodního toku.
Poté se obraťte na příslušného správce drobného vodního toku nebo na státní podnik Povodí ohledně sdělení souhlasného stanoviska k žádosti o určení správce drobného vodního toku.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte žádost o určení správy drobného vodního toku na předepsaném formuláři, jenž je přílohou vyhlášky, kterou se stanoví seznam významných vodních toků a způsob provádění činností souvisejících se správou vodních toků.
Obecně platí pro každé podání správní řád - tzn. že podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno jej učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu.
Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.
Pokud podání nemá předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže MZe ČR podateli nedostatky odstranit, popřípadě jej vyzve, aby je ve stanovené lhůtě odstranil; zároveň ho poučí, jaký význam může mít neodstranění nedostatků pro další průběh jeho vyřizování.

8. Na které instituci životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádost obsahuje:

  • identifikační údaje žadatele:
  • jméno a příjmení, datum narození, trvalý pobyt nebo adresu pro doručování, podpis žadatele, popřípadě podnikatelské oprávnění v případě, že žadatelem je fyzická osoba,
  • obchodní firmu nebo název, sídlo, identifikační číslo, bylo-li přiděleno, jména a příjmení osob, které jsou statutárním orgánem nebo členy statutárního orgánu, podnikatelské oprávnění (například živnostenský list) v případě, že žadatelem je právnická osoba,
  • název obce, identifikační číslo obce jako právnické osoby, adresu sídla obecního úřadu, městského úřadu nebo magistrátu, jméno a příjmení starosty obce nebo primátora, je-li žadatelem obec;
  • identifikaci drobného vodního toku, který je předmětem žádosti:
  • název drobného vodního toku,
  • číslo hydrologického pořadí,
  • přesné vymezení drobného vodního toku polohopisnými údaji;
  • zdůvodnění žádosti pro převzetí správy drobného vodního toku, zejména s uvedením skutečností, že drobný vodní tok žadateli slouží nebo s jeho činností souvisí nebo že protéká po pozemcích, které žadatel vlastní, popřípadě užívá na základě jiného právního důvodu, nebo že drobný vodní tok protéká územím obce, která o převzetí správy žádá.
K vyplněné žádosti se připojí následující doklady a podklady:
  • snímek katastrální mapy s vyznačením vodního toku, který je předmětem žádosti, nebo mapový podklad v měřítku 1 : 50 000 nebo 1 : 10 000 s vyznačením návaznosti drobného vodního toku na síť vodních toků,
  • stanovisko stávajícího správce drobného vodního toku,
  • stanovisko místně příslušného vodoprávního úřadu,
  • výpis z obchodního rejstříku, ne starší 3 měsíců, je-li žadatelem právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
  • údaj o registraci Ministerstvem vnitra a stanovy registrované Ministerstvem vnitra v případě, že žádost podává občanské sdružení.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Vzor žádosti o určení správce drobného vodního toku je uveden v příloze č. 2 vyhlášky, kterou se stanoví seznam významných vodních toků a způsob provádění činností souvisejících se správou vodních toků.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě, podepsané zaručeným elektronickým podpisem, prostřednictvím elektronické podatelny MZe ČR. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno jej učinit pomocí veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu.
Elektronická adresa podatelny: posta@mze.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

27.06.2006

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoInstagram

Internetové objednávání

Objednávání na určitý termínAktuální stav na přepážkách

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0