Aktuality:

Středa 22. července 2020 celý den - všechny budovy Městského úřadu budou pro veřejnost uzavřeny z důvodu výpadku el. energie.

Prodloužení splatnosti nájemného za užívání nebytových prostor ve vlastnictví města Jaroměře

Změna provozu sběrného dvora od 20.04.2020 - podrobnosti zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

Svozový kalendář na rok 2020 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

 Zkouška sirén - více informací

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Reklamace zkažené potraviny

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace zkažené potraviny

4. Základní informace k životní situaci

Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).

Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).

Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.

Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:

  • Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo
  • Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.
Na kontrolní orgán se můžete obrátit buď osobně, písemně nebo telefonicky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

  • Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno
  • Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Předložte doklad o zakoupení výrobku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.

Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

20.06.2006

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Internetové objednávání

ObjednávkyMonitoring

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0