Aktuality:

Středa 22. července 2020 celý den - všechny budovy Městského úřadu budou pro veřejnost uzavřeny z důvodu výpadku el. energie.

Prodloužení splatnosti nájemného za užívání nebytových prostor ve vlastnictví města Jaroměře

Změna provozu sběrného dvora od 20.04.2020 - podrobnosti zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

Svozový kalendář na rok 2020 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

 Zkouška sirén - více informací

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Vydání osvědčení o odborné způsobilosti pro výkon funkce - geomechanik

3. Pojmenování (název) životní situace

Vydání osvědčení o odborné způsobilosti pro výkon funkce - geomechanik

4. Základní informace k životní situaci

Geomechanik je fyzická osoba způsobilá vypracovávat dokumentaci, projektovat a řídit činnost v protiotřesové oblasti.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Ke zkoušce odborné způsobilosti pro výkon funkce geomechanika může být připuštěna každá fyzická osoba, která splňuje požadavky odborné kvalifikace a odborné praxe.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Uchazeč o získání osvědčení o odborné způsobilosti pro výkon funkce geomechanika musí mít odbornou kvalifikaci v rozsahu alespoň magisterského studijního programu a odbornou praxi při hornické činnosti nebo činnosti prováděné hornickým způsobem alespoň tři roky.
Má-li být funkce geomechanika vykonávána na plynujícím dole, na dole nebezpečném důlními otřesy, průtržemi hornin a plynů nebo na uhelném dole, požaduje se, aby alespoň polovina předepsané odborné praxe byla vykonána na dole s obdobnými podmínkami.
Odbornou způsobilost geomechanika ověřuje místně příslušný obvodní báňský úřad, a to zkouškou před komisí stanovenou předsedou Českého báňského úřadu. Zkouška se skládá z písemné a ústní části.
Na základě úspěšně vykonané zkoušky vydá místně příslušný obvodní báňský úřad uchazeči osvědčení o odborné způsobilosti. Vystavení osvědčení podléhá správnímu poplatku.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Termín zkoušky odborné způsobilosti může být stanoven až na základě písemné přihlášky, kterou je třeba podat místně příslušnému orgánu státní báňské správy.
K přihlášce musí být přiloženy všechny požadované náležitosti dle bodu 10.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Přihlášku podejte na místně příslušný obvodní báňský úřad - tj. takový úřad, v jehož obvodu má být hornická činnost nebo činnost prováděná hornickým způsobem vykonávána, nebo kde má sídlo organizace, pokud činnost spadá do více obvodů, nebo v ostatních případech podle místa trvalého bydliště žadatele.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K přihlášce se přikládají:
  • úředně ověřené kopie dokladů o odborné kvalifikaci (ukončení magisterského studijního programu) a
  • doklady (délka odborné praxe) o dosavadní činnosti v oblasti regulované činnosti.
Dále je spolu s přihláškou požadováno předložení vzorové dokumentace podle požadované odborné způsobilosti v příslušné regulované činnosti v souladu s právními předpisy, kterou žadatel zpracoval, popř. se podílel na jejím zpracování.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny (přihláška se podává volnou formou).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatek za vydání osvědčení o odborné způsobilosti činí 1 000 Kč (položka 22 písm. b) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů).
Správní poplatek je vyměřen a vybírán v české měně a platí se kolkovými známkami.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Do 30 dnů od obdržení přihlášky bude žadateli sděleno její přijetí a předpokládané konání zkoušky. Termín zkoušky oznamuje místně příslušný obvodní báňský úřad žadateli nejméně 30 dnů předem. Výjimečně může být termín se souhlasem uchazeče zkrácen.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním přihlášky elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

20.12.2010

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Internetové objednávání

ObjednávkyMonitoring

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0