Aktuality:

Příští jednání Zastupitelstva města se koná ve středu 18. prosince v 15:30 ve velké zasedací místnosti MěÚ v Jaroměři.

Upozornění pro občany: úprava pracovní doby Městského úřadu Jaroměř na konci roku.

Upozornění pro občany: svoz odpadu v týdnu od 30.12.2019 do 5.1.2020 bude upraven

Upozornění pro občany - MUDr. Houfová přestěhovala svou ordinaci.

Upozornění na uzavření železničního přejezdu „Velké závory“ a s tím související změny jízdních řádů

Nepřetržitá výluka vlakového spojení ze stanice Jaroměř ve dnech 24.7. - 14.12.2019. Podrobnosti zdezde.

Změna Ceníku parkovného na náměstí ČSA od 01.07.2019.

Pravidelná zkouška sirén - více informací

Svozový kalendář komunálního odpadu na rok 2019 najdete mezi dokumenty odboru životního prostředí.

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Využívání archivních informací

3. Pojmenování (název) životní situace

Využívání archivních informací

4. Základní informace k životní situaci

Archiválie jsou písemné, obrazové, zvukové a jiné záznamy trvalé hodnoty vzniklé z činnosti státních orgánů, obcí a jiných právnických i fyzických osob.
Archivy jsou specializovaná zařízení ke studiu pro veřejnost.
Slouží k:
  • všestranné péči o archiválie, jejich ukládání a zpracování,
  • vědeckému, kulturně výchovnému, hospodářskému, správnímu a vlastivědnému využívání,
  • vědeckovýzkumné činnosti v oblasti archivnictví, historie a příbuzných vědních oborů,
  • výkonu státní správy v oblasti dohledu na spisovou službu, vyřazování písemností (skartační řízení) a výběru archiválií,
  • provádění rešerší pro tuzemské i zahraniční badatele,
  • vyhledávání archiválií pro pořizování výpisů, opisů a reprodukcí, jak pro účely státní správy, tak i pro veřejnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba oprávněná nahlížet do archiválií musí být starší 18 let (osoba mladší 18 let pouze v doprovodu zákonného zástupce).
Cizinci mají v archivu stejná práva jako občané České republiky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Do archiválií mladších 30 let nebo do nezpracovaného materiálu lze nahlížet jen se souhlasem ředitele nebo vedoucího archivu, v němž jsou archiválie uloženy; u starších archiválií není třeba žádat souhlas ředitele.
Souhlas k nahlížení do archiválií mladších 30 let nelze udělit, jestliže by tím byla ohrožena bezpečnost státu nebo veřejná bezpečnost, nebo právem chráněné zájmy osob; z týchž důvodů lze odepřít nahlížení do ostatních archiválií.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před započetím studia je nutné zjistit, ve kterém archivu se požadované archiválie nalézají; většina jich je uložena na základě provenienčního principu podle původců a jejich kompetenčních oblastí, v nichž působily.
Doporučujeme proto, abyste se před návštěvou archivu přesvědčili, že v něm jsou požadované archiválie uloženy, a písemně nebo telefonicky archiv předem informovali o své návštěvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Při první návštěvě archivu vyplníte badatelský list a poté žádanku o předložení požadovaných archiválií ke studiu; obojí získáte přímo v archivu.
Občané České republiky vyplňují do badatelského listu číslo občanského průkazu, cizinci vyplňují číslo pasu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky:
Předkládání matrik není zpoplatněno.
Poplatky za služby:
Archiválie jsou badatelům předkládány k nahlížení bez poplatků.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Ministerstva vnitra - odbor archivní správy a spisové služby: assekret@mvcr.cz nebo na e-mailovou adresu Národního archivu: na@nacr.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

10.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoInstagram

Internetové objednávání

Objednávání na určitý termínAktuální stav na přepážkách

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0