Dnešní přenos ze ZM je možné sledovat zde.
Možnosti finanční pomoci osobám zasaženým povodněmi 2024, informace zde.
Věnujte prosím pozornost volnému vstupu pro veřejnost do budovy MÚ, bližsí informace zde.
UPOZORNĚNÍ OBČANŮM - MÍSTNÍ POPLATEK ZA SVOZ KOMUNÁLNÍHO ODPADU PRO ROK 2025 JE STANOVEN V ČÁSTCE 700 Kč/osobu
Podání stížnosti na průtahy v řízení nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem
Fyzické a právnické osoby (dále jen stěžovatel) jsou oprávněny obracet se na orgány státní správy soudů se stížnostmi, jen jde-li o průtahy v řízení nebo o nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem. Stížností se nelze domáhat přezkoumání postupu soudu ve výkonu jeho nezávislé rozhodovací činnosti. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; to neplatí, jestliže se obsahem svého podání dopustí trestného činu nebo přestupku.
Jakákoliv fyzická či právnická osoba. Stížnost může podat i jiná osoba (právnická či fyzická), která není účastníkem řízení, ale má zájem na tom, aby řízení probíhalo plynule a bez průtahů.
Průtahy v řízení před vrchními, krajskými a okresními soudy, nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem.
Stížnost se podává u toho orgánu státní správy soudu, který je příslušný k jejímu vyřízení. Je-li stížnost podána u orgánu státní správy soudu, kterému její vyřízení nepřísluší, postoupí jí neprodleně k vyřízení orgánu příslušnému.
Předseda soudu u něhož dochází k průtahům v řízení, nebo předseda přímo nadřízeného soudu
Ministerstvo spravedlnosti - oddělení zvláštních kontrol
Ministerstvo spravedlnosti vyřizuje
a) stížnosti na postup vrchního a krajského soudu, obsahuje-li podání stížnost na průtahy v řízení nebo na nevhodné chování anebo narušování důstojnosti řízení předsedou soudu,
b) podání, jejichž obsahem je nesouhlas se způsobem vyřízení stížnosti v téže věci, vyřizované předsedou Nejvyššího soudu, předsedou vrchního soudu nebo předsedou krajského soudu
c) stížnosti, k jejichž vyřízení je příslušný jiný orgán státní správy soudů, jestliže si jejich vyřízení vyhradilo.
Ve stížnosti je nutné uvést všechny důležité údaje o řízení, o němž se stěžovatel domnívá, že dochází k průtahům:
Anonymní podání se nevyřizují. Za anonymní podání se považují písemnosti, které nejsou podepsány nebo opatřeny elektronickým ověřeným podpisem a neobsahují uvedení doručovací adresy.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, sepíše o ní orgán státní správy soudu písemný záznam.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Stížnost musí být vyřízena do dvou měsíců a jedná-li se o stížnost na průtahy v řízení, musí být vyřízena do jednoho měsíce ode dne jejího doručení orgánu státní správy. Tuto lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro její vyřízení. O tom, že stížnost nelze vyřídit ve stanovené lhůtě, musí být stěžovatel písemně vyrozuměn.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Postup řízení při vyřizování stížností upravuje zákon č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích) v §§ 164 - 174.
Bez časového omezení.