Aktuality:

Ve čtvrtek 5.12.2019 dojde k omezení průjezdu „Pod tunýlkem“ mezi ulicemi Ruská a Dr. Paula

Příští jednání Zastupitelstva města se koná ve středu 18. prosince v 15:30 ve velké zasedací místnosti MěÚ v Jaroměři.

Upozornění pro občany: úprava pracovní doby Městského úřadu Jaroměř na konci roku.

Upozornění pro občany: svoz odpadu v týdnu od 30.12.2019 do 5.1.2020 bude upraven

Upozornění pro občany - MUDr. Houfová přestěhovala svou ordinaci.

Upozornění na uzavření železničního přejezdu „Velké závory“ a s tím související změny jízdních řádů

Nepřetržitá výluka vlakového spojení ze stanice Jaroměř ve dnech 24.7. - 14.12.2019. Podrobnosti zdezde.

Změna Ceníku parkovného na náměstí ČSA od 01.07.2019.

Pravidelná zkouška sirén - více informací

Svozový kalendář komunálního odpadu na rok 2019 najdete mezi dokumenty odboru životního prostředí.

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

3. Pojmenování (název) životní situace

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

4. Základní informace k životní situaci

Při přechodném pobytu na území ostatních států EU, EHP a Švýcarska má občan (pojištěnec) České republiky nárok čerpat tzv. lékařsky nezbytnou zdravotní péči.

Nezbytnou péčí se rozumí veškerá zdravotní péče, kterou vyžaduje zdravotní stav pojištěnce s přihlédnutím k předpokládané délce pobytu na území jiného státu EU, EHP a Švýcarska a charakteru poskytované péče. Musí být poskytnuta v takovém rozsahu, aby se pojištěnec nemusel vracet do země pojištění dříve, než původně zamýšlel.

Péči lze čerpat po předložení nárokového dokladu, kterým je nejčastěji Evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. karta EHIC), přičemž péči je možno čerpat u poskytovatelů napojených na systém veřejného zdravotního pojištění toho kterého členského státu.

V takovém případě se na osobu, která se prokáže kartou EHIC, popř. jiným nárokovým dokumentem, pohlíží jako na místního pojištěnce, tudíž by neměla hradit z vlastních prostředků poplatky, které nehradí ani místní pojištěnci. Péče je následně uhrazena tzv. místní výpomocnou zdravotní pojišťovnou a poté přeúčtována příslušné instituci ve státě pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Státní občan České republiky, který je pojištěn u některé zdravotní pojišťovny poskytující veřejné zdravotní pojištění na území České republiky (dále jen "pojištěnec"), nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vydání karty EHIC.

Kartu EHIC, popř. jiný nárokový dokument, vydá zdravotní pojišťovna, u které je pojištěnec registrován, na základě předložení občanského průkazu nebo pasu, příp. rodného listu.

Karta EHIC je v současné době shodná s národní kartou zdravotního pojištění.

(Karta EHIC se předkládá přímo poskytovateli zdravotních služeb.)

V případech, kdy nelze vystavit kartu EHIC, vystaví zdravotní pojišťovna "Potvrzení", které ji dočasně nahrazuje.

Toto potvrzení lze vystavit i dodatečně a je možno o něj požádat také z ciziny.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o vydání podejte osobně nebo prostřednictvím zákonného zástupce (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady pro vydání karty EHIC:

  • občanský průkaz,

  • pas,

  • rodný list.

Doklady potřebné při čerpání péče:

  • karta EHIC nebo

  • "Potvrzení" dočasně nahrazující kartu EHIC.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.08.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoInstagram

Internetové objednávání

Objednávání na určitý termínAktuální stav na přepážkách

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0