Aktuality:

V souladu s usnesením vlády jsou úřední hodiny MěÚ od 12.10.2020 stanoveny takto: Po a St: 10-12, 13-16 hod.

Svozový kalendář odpadu na rok 2021 k přečtení i ke stažení k dispozici zde.

Od 1. ledna 2021 bude zahájen provoz kožní ambulance v 1. patře polikliniky, více zde.

Aktuální informace ke Coronaviru najdete zde.

 Zkouška sirén - více informací

Odbor dopravy a silničního hospodářství najdete nově na nám. Československé armády 49 (vchod z ul. Na Valech).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Číslo pro hlášení poruch veřejného osvětlení - 800 101 109 (více zde).

Místní poplatky v roce 2021 (za svoz komunálního odpadu, poplatek ze psů), info zde.

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Příspěvek na zřízení chráněného pracovního místa a na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na zřízení chráněného pracovního místa a na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa

4. Základní informace k životní situaci

Chráněné pracovní místo je pracovní místo zřízené zaměstnavatelem pro osobu se zdravotním postižením na základě písemné dohody s Úřadem práce České republiky.
Úřad práce České republiky může uzavřít dohodu o zřízení chráněného pracovního místa i s osobou se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Zaměstnavatel a osoba se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Po projednání žádosti a po posouzení efektivnosti, účelnosti a hospodárnosti může Úřad práce České republiky uzavřít se zaměstnavatelem nebo osobou se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, písemnou dohodu, ve které jsou stanoveny bližší podmínky pro poskytnutí příspěvku. Jednou z nich je závazek provozovat chráněné pracovní místo nejméně po dobu 3 let.
Poskytnutý příspěvek je možné použít výhradně na úhradu v dohodě sjednaných a prokazatelných nákladů spojených se zřízením chráněného pracovního místa, vynaložených až po datu uzavření dohody.
Žádost o příspěvek zaměstnavateli na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa a o příspěvek na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, je vyřizována obdobným způsobem.
V případě uzavření dohody Úřad práce České republiky částečně přispívá k úhradě předem dohodnutých provozních nákladů až do stanovené výše. Druhy uznatelných nákladů jsou uvedeny v § 8 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.
Výše jednotlivých příspěvků se odvíjí od násobku průměrné mzdy v národním hospodářství za první až třetí čtvrtletí předchozího kalendářního roku, od míry zdravotního postižení a počtu zřízených pracovních míst.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Konzultujte možnost poskytnutí příspěvku s příslušným pracovištěm Úřadu práce České republiky v dostatečném předstihu před zřízením chráněného pracovního místa.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Kompletní žádost na formuláři Úřadu práce České republiky, včetně požadovaných příloh, mj. je vyžadováno zpracování podnikatelského záměru, specifikace nákladů nutných na zřízení chráněného pracovního místa.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

  • "Žádost o příspěvek"

Formulář je možné získat na příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou požadovány.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.