Aktuality:

Ve čtvrtek 5.12.2019 dojde k omezení průjezdu „Pod tunýlkem“ mezi ulicemi Ruská a Dr. Paula

Příští jednání Zastupitelstva města se koná ve středu 18. prosince v 15:30 ve velké zasedací místnosti MěÚ v Jaroměři.

Upozornění pro občany: úprava pracovní doby Městského úřadu Jaroměř na konci roku.

Upozornění pro občany: svoz odpadu v týdnu od 30.12.2019 do 5.1.2020 bude upraven

Upozornění pro občany - MUDr. Houfová přestěhovala svou ordinaci.

Upozornění na uzavření železničního přejezdu „Velké závory“ a s tím související změny jízdních řádů

Nepřetržitá výluka vlakového spojení ze stanice Jaroměř ve dnech 24.7. - 14.12.2019. Podrobnosti zdezde.

Změna Ceníku parkovného na náměstí ČSA od 01.07.2019.

Pravidelná zkouška sirén - více informací

Svozový kalendář komunálního odpadu na rok 2019 najdete mezi dokumenty odboru životního prostředí.

Pozor! Od 26.07.2018 změna tel. čísla pro hlášení poruch veřejného osvětlení - nyní 800 101 109 (více zde).

Sledujte úřední desku: město hledá nové pracovníky

Obsah

Občanská poradna Farní charity Dvůr Králové n. L.

  • poskytuje odborné poradenství na MÚ Jaroměř

plakatek

Životní situace na našem úřadě

Životní situace z Portálu veřejné správy

« Zpět na Strom životních situací

Příspěvek na bydlení

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na bydlení

4. Základní informace k životní situaci

Příspěvek na bydlení přispívá ke krytí nákladů na bydlení rodinám či jednotlivcům s nízkými příjmy.
Poskytování příspěvku podléhá testování příjmů rodiny za kalendářní čtvrtletí. Za příjem se považuje i přídavek na dítě a rodičovský příspěvek.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Na příspěvek na bydlení má nárok vlastník nebo nájemce bytu, který je v bytě přihlášen k trvalému pobytu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Základní podmínkou pro nárok na tuto dávku je podmínka trvalého pobytu a bydliště na území České republiky oprávněné osoby a osob společně s ní posuzovaných. Podmínku trvalého pobytu na území České republiky může v odůvodněných případech prominout Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Příspěvek na bydlení je poskytován, pokud 30 % (v Praze 35 %) rozhodného příjmu v rodině nestačí k pokrytí nákladů na bydlení a zároveň těchto 30 % (v Praze 35 %) příjmů rodiny je nižší než příslušné normativní náklady na bydlení stanovené zákonem. Přitom nárok na dávku nezávisí na tom, zda jde o byt nájemní, družstevní nebo v osobním vlastnictví, či o bydlení v rodinném domě.
U příspěvku na bydlení je okruh společně posuzovaných osob stanoven zcela jinak, než u ostatních dávek státní sociální podpory. Společně jsou posuzovány všechny osoby, které jsou v předmětném bytě hlášeny k trvalému pobytu. Podmínku hlášení k trvalému pobytu v předmětném bytě nelze prominout. Přitom není podstatné, zda všechny tyto osoby žijí ve společné domácnosti.
Nárok na dávku může být uplatněn 3 měsíce zpětně od měsíce, za nějž náleží.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemnou žádost o příspěvek na bydlení na předepsaném formuláři (na originálním či z internetových stránek vytištěném tiskopisu, příp. elektronicky, pokud vlastníte certifikát pro elektronický podpis) na příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, dle místa vašeho trvalého pobytu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:
  • žádost o příspěvek na bydlení, a to se všemi potřebnými přílohami, jejichž seznam naleznete na konci žádosti,
  • průkaz totožnosti,
  • nájemní smlouvu, nebo doklad o tom, že byt je užíván na základě vlastnictví nemovitosti (např. kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí),
  • rodný list u dětí do 15 let.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře jsou k dispozici v tištěné podobě na příslušném úřadu nebo ke stažení, příp. elektronickému podání, na internetových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí:

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Mezi další účastníky patří osoby společně posuzované.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Písemný souhlas všech společně posuzovaných osob k ověřování údajů uvedených v žádosti o dávku státní sociální podpory, popř. ke zjišťování těchto údajů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

"Žádost o příspěvek na bydlení" můžete podat elektronicky, vlastníte-li certifikát pro elektronický podpis, prostřednictvím internetových stránek Ministerstva práce a sociálních věcí.

28. Popis byl naposledy aktualizován

09.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Zpravodaj

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoInstagram

Internetové objednávání

Objednávání na určitý termínAktuální stav na přepážkách

Další weby města

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Mapový portál

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Svazky obcí

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoDSO Kladská stezkaEuroregion Glacensis

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0