Menu
rozšířené vyhledávání
Město Jaroměř

Vítejte na oficiálních stránkách města Jaroměř

Zásilky do zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Zásilky do zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Obyčejné zásilky (psaní), opatřené poštovními známkami v příslušné hodnotě dle ceny služby, vložte do poštovní schránky označené informačním štítkem České pošty, s.p.

U přepážky pošty můžete podat bez předcházejícího celního řízení jen poštovní zásilky s obsahem, který nemá obchodní charakter (např. dárky).

V případě, že podáváte poštovní zásilku, u níž nebylo dosud provedeno celní řízení, zmocňujete tím poštu k tomu, aby jednala při celním řízení jako váš přímý zástupce.

Závazné informace o celních předpisech a vývozu zboží podávají zaměstnanci celní správy.

Česká pošta, s.p., neodpovídá za škody u věcí, jejichž dovoz je v zemi určení zakázán.

Do členských zemí Evropské unie a do některých dalších zemí (viz bod 30) není nutné poštovní zásilky celně projednávat nebo vyplňovat celní nálepky (prohlášky). Maximální hmotnost a maximální rozměry však nemohou být vyšší, než je u příslušné země v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky" stanoveno.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Odesílatel poštovní zásilky nebo osoba odesílatelem pověřená.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Dodávání zásilek do zahraničí je zajišťováno na základě dohod se zahraničními poštovními operátory.

Možnosti a podmínky dodání do jednotlivých zemí se liší podle možností partnerů České pošty, s.p., a podle možností a omezení daných legislativou, technickými a přírodními podmínkami v té které zemi. Proto je nezbytné si vždy ověřit, zda je vámi požadovaná služba pro vámi zvolenou zemi poskytována, jaké jsou hmotnostní, rozměrové a další limity zásilek.

Informace naleznete v aktuálních "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky" nebo v přehledech poštovních služeb České pošty, s.p., do zahraničí, které jsou k dispozici na internetových stránkách České pošty, s.p.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Po zjištění možností a požadavků ve věci podání vaší zásilky je třeba posoudit okolnosti týkající se celního řízení. Jako odesílatel totiž musíte upozornit celní úřady na obsah zásilky a na zboží podléhající celnímu řízení tím, že:

  • vyplníte podle předtisku, v jazyce a počtu uvedeném v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky", celní nálepku nebo celní prohlášku, kterou obdržíte na pobočkách České pošty, s.p.,

  • popis obsahu uvedete co nejpodrobněji tak, aby celním úřadům v zemi určení poskytoval informace potřebné pro celní řízení.

Zásilky s obsahem jiného než obchodního charakteru, Cenné psaní a Cenný balík musíte nechat nejprve celně projednat na celním úřadu. Toto se nevztahuje na zásilky adresované do států uvedených v posledním bodě.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p., nebo u pověřeného pracovníka České pošty, s.p.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • zásilku s adresou adresáta a odesílatele,

  • vyplněnou celní nálepku nebo celní prohlášku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Standardní balík a Cenný balík musí být podán zároveň s poštovní průvodkou, kterou obdržíte na pobočkách České pošty, s.p.

Doporučené psaní a Cenné psaní musí být podáno zároveň s podacím lístkem nebo poštovním podacím archem, který získáte na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

Oba tiskopisy ve formátu Word je možné vyplnit, vytisknout a použít.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Ceny za služby jsou uvedeny v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Ceník".

Cenu služby je možné uhradit v hotovosti, platební kartou (seznam pošt, na kterých lze platit platební kartou, je uveden na internetových stránkách České pošty, s.p.), příp. pomocí poštovních známek, je-li služba osvobozena od DPH.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Podání poštovní zásilky se vyřizuje na počkání.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Česká pošta, s.p. - v případě, že zásilka nebyla předem celně projednána.

  • Orgány dotčené při celním řízení.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Praktické informace

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31
25 26

TS Jaroměř

Kotlíkové dotace

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

Reklama

Odkaz na jiné stránky - otevře se nové oknoOdkaz na jiné stránky - otevře se nové okno

ČEZ - odstávky

odstávky

Co by Vás mohlo zajímat ?